17 August 2017

Wniosek o wydanie nowej karty kierowcy składa się nie tylko wtedy, gdy poprzednia straciła ważność bądź zaginęła lub została uszkodzona, ale również wówczas w przypadku zmiany danych administracyjnych. O czym w takiej sytuacji należy pamiętać?

Z posiadaniem karty kierowcy wiąże się wiele obowiązków, jakie przepisy nakładają na właściciela. Stanowią one m.in. iż dane kierowcy wpisane do wniosku o wydanie karty muszą się zgadzać z informacjami znajdującymi się w prawie jazdy, które jest zmieniane z wielu powodów – stary dokument stracił ważność, kierowca zmienił adres zamieszkania etc. Na okoliczność zmiany danych administracyjnych nie wolno zapomnieć o wymianie karty kierowcy.

Jak to zrobić?

Procedura jest standardowa – a więc nieodzownym warunkiem jest złożenie wniosku do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. Do wniosku należy dołączyć:

– fotografię o rozmiarach  3,5 cm X 4,5 cm, na białym tle, podpisaną na odwrocie imieniem i nazwiskiem,

– kopię prawa jazdy wykonaną w skali 2:1,

– dowód opłaty za wydanie nowej karty,

– dotychczasową kartę.

Uwaga: wypełniając wniosek, trzeba zwrócić uwagę na ważną rzecz. W części C formularza należy zaznaczyć, iż wnioskodawca wnosi o wymianę karty z powodu zmiany danych administracyjnych.

Poprawnie wypełniony wniosek wraz z kompletem załączników kierowca musi przesłać do PWPW. Istnieje także opcja przesłania go w formie elektronicznej, ale konieczne jest wtedy posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Statystyki

stat4u